Pengikut Kesayangan

Tuesday, March 23, 2010

Baik vs Jahat

Kalau anda baik, tak perlu hairan kalau pernah menjadi mangsa kepada orang jahat..


eh, napa pulak ek?

Sbb orang jahat tak pilih orang jahat untuk ditipu, dikelentong, dikelepet, dianiaya, diperdaya, dibelit, dizalimi dan apa2 je di -  yang sewaktu dengan nya.. Mereka akan pilih orang baik, jujur, amanah, bertanggungjawab dan sewaktu dengan nya mcm kita2 ni.. 

Percaya tak???

Uiks, nape CP arini? Macam baru pas jadi mangsa jer..

Err x delah, saja CP cerita sbb ada terbaca dalam beberapa blog kawan2 pasal orang jahat yang suka menipu ni..

Jadi pada CP lah, jangan lah susah hati sangat kalau kita kena tipu, kena belit, kena pedajal dan adik beradik nya lah.. Sebab itu dah memang adat dunia .. Orang jahat cari orang baik untuk diperguna, diperalat, tapi kita ni, yang orang baik takdelah pulak cari orang jahat untuk kita buat mcm tu.. kan kan kan..

Moral of the story: Sentiasa ingat hakikat hidup.. Sejak azali manusia mmg ada yang baik dan ada yang jahat.. Semoga kita semua berada dalam golongan orang2 yang baik, insyaAllah

36 comments:

  1. Aku ni kategori baik kan...kan..kan...(sila percaya)

    ReplyDelete
  2. DUN

    percaya, mmg percaya.. malah masih percaya n tetap percaya..

    ReplyDelete
  3. ye lah tu...ni pasal nk jam rolex la tu...dah...jgn harapppp!!!

    ReplyDelete
  4. err takleh buat rayuan ker?
    kempunan nak rolek huhuhu..
    nasib baik takde batu belah batu bertangkup kat sini..

    batu caves ada lah.. tapi jauh gak tu

    ReplyDelete
  5. org yg baik kdg2 kecewa jugak klu yang jahat je asik diberi peluang dan ruang...apepun, kdg2 kebaikan sering disalahertikan...peraturan dunia ini mmg tidak adil sebenarnya...hanya Allah SWT Yang Maha Mengetahui..

    ReplyDelete
  6. sahromnasrudin

    semua org tak kira baik atau jahat ada peluang.. cuma peluang setiap org tu tak sama.. jangan terlalu memandang negatif.. adil atau tidak, bergantung pada persepsi dan intepretasi masing2..

    ReplyDelete
  7. ikut musim...kekadang baik...kekadang jahat.

    ReplyDelete
  8. kite ni baek ke che pit?? hahaha

    ReplyDelete
  9. che ONE

    waa mcm lalang la yek..
    kekadang ke kanan
    kekadang ke kiri

    jangan sampai kena tebas udah lah yer
    ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  10. afeezz

    ala buat2 lah ngaku baik.. sape lagi nak kata kalau bukan kita sdri..

    ReplyDelete
  11. baru boleh .. tapi dah tak ada apa nak komen sebab dan komen kat kotak borak tadi !

    cuma ada juga masanya orang jahat menjadi mangsa kepada orang jahat !

    ReplyDelete
  12. salam cp

    resam dunia

    baik vs jahat
    gemok vs kurus
    tinggi vs rendah

    ngeh ngeh ngeh vs he he he

    ReplyDelete
  13. salam CP
    Gitu lah gayanya manusia ramai
    ler ni.. pantang ada peluang nak menipu jer..berhati-hatilah kita..

    ReplyDelete
  14. bila kita tak di timpa kesusahan kita tidak akan beringat!

    ReplyDelete
  15. kita akan dianggap baik sekiranya kita suka kepada perkara2 ke arah kebaikkan..

    sbb tu Tuhan adakan Syurga & Neraka..sesapa yg nak merasa seksa api Neraka silalah berbuat jahat/dajal dgn orang...

    sekadar pandangan sahaja...hehehe..

    ReplyDelete
  16. betul juge pndapat che'pit tapi kalau dh jht tu, selagi ada peluang, anak seniri pun habis dmakannya...

    ReplyDelete
  17. CP:

    Kalau orang baik tu buat benda jahat maka dia bukan orang baik lah sebab orang jahat jer buat perkara jahat.

    ReplyDelete
  18. Salam Che'Pit..

    Dah memang lumrah kehidupan..ada yg baik,adalah yang jahat..
    Yang baik akan jadi mangsa yg jahatkan Che'Pit??

    Semoga kita semua tergolong dlm golongan org baik2 jer...ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  19. mama nak dok dlm golongan orang baik2.
    apa bezanya...orang2 baik dgn orang baik2 tu :))

    ReplyDelete
  20. org jahat x akan lawan dgn jahat dah sekutunya...mesti cari yg baik2 belaka.

    p/s: anak kwn x suka pkai kala pink..nengok CP..lawa juga.

    ReplyDelete
  21. Anakanda

    Gitulah adat dunia...

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum CP

    'Semoga kita semua berada dalam golongan orang2 yang baik, insyaAllah'

    saya amin kan doa CP tu

    Wassalam

    ReplyDelete
  23. Jahatnya!!!



    (Komen orang sakit...yang blurr...)

    ReplyDelete
  24. Dunia sekarang ni....macam2...gaya nak tipu org..

    ReplyDelete
  25. a'ahkan...

    Kadangkala ORANG BAIK lebih jahat dari ORANG JAHAT !

    ReplyDelete
  26. pakcik lavendar >>> bagus gak org jahat jadi mangsa org jahat

    pak itam >>> err hitam vs putih? atau pak itam vs mak itam ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  27. che zulkbo >>> gitu lah gamak nya.. betul tu kena hati2..

    si tEDI >>> betul3, kadang2 kita alpa kan

    ReplyDelete
  28. bro nadri >>> pandangan melaui tulisan ye bro, ngeh ngeh ngeh

    che piewahid >>> makan anak? oo haruan makan anak yer?

    ReplyDelete
  29. AZ >>> mestilah sbb kalau nak jadi org baik, dia tak buat kerja jahat

    azima >>> yer, semoga kita semua tergolong dlm golongan org baik.. Amin

    ReplyDelete
  30. mama zainab >>> hmm org2 baik mungkin ramai org baik.. org2 baik maybe merujuk kepada 1 org yg baik

    sis zue >>> zaman la ni, tak kira dah.. takde makna dah.. selagi selesa. tutup aurat, apa salahnhya

    ReplyDelete
  31. mama ju >>> hmm betul tu.. adat dunia

    che rozali >>> mudah2 an begitu.. amin kembali

    ReplyDelete
  32. sis ckLah

    yerr


    mmg

    sungguh jahat



    orang itu.. cian dia sakit

    ReplyDelete
  33. cgu jang >>> betul tu.. mcm2 cara asal dapat menipu

    sis Linda >>> tu bukan orang baik.. tu orang jahat yg berlakon baik.. berkesan sungguh lakonannya

    ReplyDelete
  34. salam,

    baik
    jahat
    baik
    jahat
    baik
    jahat
    baik

    jadi kena buat baiklah.

    belajar mengira ni... mulakan dgn yg baik pas tu kira sampai 7 kali.
    ikut sunnah.

    ReplyDelete
  35. alimaz >>> isnyaAllah kita semua baik..

    mak S >>> ooo terima kasih atas makluamn.. tak tahu pun.. la ni tahu dah ngeh ngeh ngeh..

    ReplyDelete

Terima kasih bebanyak ler sudi mencoret kat blog CP yang tak seberapa ni.. Ada masa coret lagi yer, ngeh ngeh ngeh..