Pengikut Kesayangan

Sunday, January 31, 2010

Janji Tinggal Janji

Antara perkara yang menarik perhatian CP semasa 
 "bershoping tingkap" hari semalam..

Cuba lihat Janji no 4 
>>> We will not have a queue of more than 3 customers

 

 
 Cuba lihat kejadian sebenar yang CP sempat snap..
bukan tak lebih dari 3 tapi 5 orang yang kena queue..


 

Salah siapa? 

Store Manager yang pandai menabur janji
atau
Cashier yang tidak cekap
atau
Salah pembeli yang beratur di kaunter tu???

p/s org tua2 pesan, janji kena tepati, kalau rasa x mampu, 
jangan ler berjanji.. 

ala tapi dia org jepun, so maybe org tua2 kat jepun nun x pernah pesan mcm tu kat dia kot..

26 comments:

  1. Janji memang mudah tuan.Nak menunaikannya tu yang payah.

    ReplyDelete
  2. hmm sbb tu kalau rasa x mampu, jgn ler berjanji, tul tak?

    ReplyDelete
  3. Janji palsu....sungguh haih!



    Orang Jepun kan tu...kira janji Jepun jugaklah...

    ReplyDelete
  4. Salam CP,

    Berjanji memang mudah tetapi untuk mengotakan janji itu yang payah. Sebab itu satu daripada sifat munafik ialah apabila berjanji ia mungkir.

    ReplyDelete
  5. sis ckLah

    mmg palsu belaka.. so pasni di sebalik janji melayu, akan ada istilah janji jepun.. tp x de lah ramai jepun kat sini, huhu..

    ReplyDelete
  6. Salam Che' Pit. Mungkin alasan Mat Jepun, masa tu kedai belum maju. Pelanggan masih belum ramai. Oleh itu, kena "revisit" janji yang ditabur. Mungkin juga Mat Jepun tak itu tahu menahu tentang janji berkenaan yang dibuat tanpa pengetahuannya. Setahu saya,orang Jepun memang komited dengan janji lebih daripada orang Melayu. Wallahualam.

    ReplyDelete
  7. AZ

    hmm mlm aritu CP tak janji kan kan kan.. CP kata kalau free insyaAllah kan kan kan..

    Fewwww bukan CP lah yg AZ katakan tu kan kan kan..

    Nasib baik, lega...

    ReplyDelete
  8. Mybabah..

    hmm janji tu kalau tak silap dibuat pada tahun 2007 (start Jusco buat mcm tu)..

    pada masa tu, Jusco Maluri mmg terletak dlm kategori Stor A (sebaris dgn Jusco Bandar Utama dan Mid Valley).. bermakna sales harian mmg sgt tinggi.. Sebagai Store Manager mmg kena sedia maklum hal tu..

    Pasal janji tu, mmg dia tahu sgt sbb kena dapat kelulusan dia barulah boleh dikeluarkan janji tu..

    Cuba pergi ke Jusco lain, semua ada pamerkan janji2 tu, cuma setiap jusco janji nya berlainan mengikut kemampuan store masing2..

    ngeh ngeh ngeh susah gak kan dapat customer mcm CP ni..

    ReplyDelete
  9. tu biasa......nak tarik pelanggan kenalah berjanji dulu....buatnya lain cerita...

    ReplyDelete
  10. tapi CP rasa pelanggan lain x hirau pun.. org2 mcm CP ni jer yg duk hirau pasal janji tu, ngeh ngeh ngeh..

    hehehe bukan kaki nyibuk, cuma pemerhati..

    ReplyDelete
  11. CP,
    ini macam kes aku g tesco td. jika 2 troli di hadapa, akan buka kauter lain.

    hampehhh.

    berlumutlah kau tunggu kat situ..

    ReplyDelete
  12. senang menabur janji...sukar nak ditunaikan. so, elok tak usah berjanji!

    ReplyDelete
  13. salam sahabat CP : ko tgk ler, setiap customer bawak penuh satu troli. janji yg dia buat tu untuk customer yg beli satu barang jer...

    tp aku pelik le CP, kerajaan kate ekonomi kurang baek, tp masyarakat bershopping macam esok supermarket tutup selama2nya, penuh troli, kadang2 bertroli2.

    pastu klu kat jalan raya, klu ko perasan, no plat dan WTM. So jgn le ko kate kereta aku yg baru 2 bulan tu kete baru.... masyarakat kita masih kaya rupenyer, agaknya kerajaan jer yg dah tak berwang... hahha... aku dah mula merepek..

    ReplyDelete
  14. Salam CP

    Susah nak kata...kat jusco equine..baris pjg nak bayar!

    ReplyDelete
  15. si tEDI >>> hmm ooo kat tesco pun sama gak ker..

    mama zainab >>> betul tu mama.. lebih baik tak usah berjanji andai tak mampu tunaikan

    ReplyDelete
  16. afeezz >>> aku ni tak pandai sgt ekonomi, tapi kalau x silap, satu perkara baik sekiranya rakyat kita nyk berbelanja.. menambahkan kecairan dlm negara kita..

    pakcik lavender >>> hmm taklah tajam mana pun, cuma CP ni jenis pemerhati

    mama ju >>> nak buat mcm ner, kena lah gak beratur kan.. takkan nak potong Q

    ReplyDelete
  17. Sepatutnya selamba badak je nyanyi lagu Kau Lupa Janji masa tu...

    ReplyDelete
  18. cakap mmg senang weh..sama mcm wakil rakyat kita yg pandai buat mcm2 janji pd kempen pilihan raya..

    kes Q panjang ini jgk berlaku dkt Tesco Bdr Sri Alam tmpt saya tinggal..

    ReplyDelete
  19. DUN >>> masalahnya CP sdiri tak ingat lagu tu.. elok2 dari Kau Lupa Janji terus tukar Kau Lupa Lirik, ngeh ngeh ngeh

    Ayah Aiman >>> hmm rata2 pasaraya besar mmg mcm ni kan rasanya

    ReplyDelete
  20. salam,

    tanam tebu dibibir mulut.

    ReplyDelete
  21. mak S

    untung gak.. tak yah buh gula dalam air sbb mmg dah sentiasa manis, ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  22. salam CP

    janji hanya manis dibibir je tu he he

    itulah janji pelesu ngeh ngeh

    ReplyDelete
  23. Pijal,

    Good Observation..
    Tukarlah profession hehe
    Dalam shopping tingkap sempat lagi buat pantauan hehe..dasyat3x

    Banyak ke beli tingkap? ngeh3x

    ReplyDelete
  24. alahai.... tak pepasal dapat glamer orang yang menabur janji tuh kannns..

    ReplyDelete
  25. sekurang-kurangnya dia berjanji,

    salamm,

    ReplyDelete

Terima kasih bebanyak ler sudi mencoret kat blog CP yang tak seberapa ni.. Ada masa coret lagi yer, ngeh ngeh ngeh..