Pengikut Kesayangan

Saturday, April 10, 2010

Pesanan dari Maybank

Pesanan dari Maybank..
Sampai kan dan panjangkan pada yang lain.. 
(seperti yang disampaikan kepada CP oleh kawan2 YGT RHB Bank 02/07

 

Please take note

All Maybank Account Holders / Semua Pemegang Akaun Maybank

Whoever has the Maybank account number with ATM card, please be careful when witfhdrawing money through ATM machine,

Kepada semua pemegang akaun Maybank, disarankan berhati hati bila membuat pengeluaran wang menggunakan mesin ATM.


1. For the first time when you enter the right pin number, a message ' invalid pin number ' pops up.

1. Bila anda menekan no. pin (6 digits), pemberitahuan ' nombor pin salah ' terpapar di skrin.


2. Then, when you enter your pin number for the second time, a message ' invalid pin number, please call this number ' xxx-xxxx ' pops up.

2. Bila menekan no. pin kali kedua, pemberitahuan ' nombor pin salah ' , sila hubungi nombor telefon ' xxx-xxxx ' terpapar di skrin


3.. If you call this number, you will lose all your money.

3. Jika anda membuat panggilan, anda akan kehilangan semua wang anda.


NOTE: If you encounter the above matter, please DO NOT call the number. One of my friends just lost RM70000 on last Sunday and Maybank checked his last transaction was on that day itself even though he did not withdraw any money. Please forward this to your friends.

Nota: Jika anda menghadapi masalah diatas, and dinasihatkan untuk tidak membuat panggilan tersebut. Pernah berlaku dimana pelanggan tidak membuat pengeluaran tetapi kehilangan semua baki simpanan..
Sila maklum kepada semua kenalan

Best Regards,
Normah Zakaria
Credit Risk Management
Level 29, East Wing
Menara Maybank

25 comments:

  1. camana pulak paparan tu boleh masuk dalam mesin atm maybank.....musykil!!!!

    ReplyDelete
  2. ehh apa citer ni..
    line lembab nk baca abis..

    ReplyDelete
  3. nak tanya soalan yg sama dgn one zaba.

    mesin di godam?

    ReplyDelete
  4. haa...
    t.kasih, dah dpt baca..
    KENA HATI-HATI NI..

    ReplyDelete
  5. che one & si tEDI

    rasanya kena hack ler tu.. hmm sekarang kan zaman canggih.. macam2 depa leh buat

    ReplyDelete
  6. ikan emas

    hmm sama2.. kat sini pun terasa kelembapan sedikit line

    ReplyDelete
  7. salam CP
    terima kasih for info
    amat berguna ni..
    insyaallah akan lebih berhati2

    ReplyDelete
  8. salam che zulkbo

    sekadar memanjangkan utk kebaikan semua

    ReplyDelete
  9. nampaknya modus operandi sindiket penipuan skrg dah semakin advance..nasib baik kwn xde akaun dgn Maybank..

    http://mohdnadri.com/sharing-is-caring/teknik-penipuan-3-dalam-1

    ReplyDelete
  10. che mie >>> betul tu.. kena sentiasa berhati2 dan alert

    bro nadri >>> ooo xde akaun maybank ek.. mesti "Affin Bank di hatiku" ni kan kan kan

    ReplyDelete
  11. salam - terima kasih maklumat ini...kena berhati2...

    ReplyDelete
  12. salam Cp..

    tk info berguna..

    macam2 penipuan dibuat demi mengaut keuntungan cara mudah w/p haram.

    ReplyDelete
  13. kes naya ni,

    bagi aku yang xde dwet nie...hilang sekupang dua...nangis woi!!!

    yang kaya x kesah la kot???

    ReplyDelete
  14. Maybank dah ambil tindakan ke utk memperbetulkan keadaan ini? Kalau dibiarkan, ramailah yg niaya nanti huhuhu

    ReplyDelete
  15. perkhhh.. jahat sungguh orang itu, kan?

    huhuhu

    harus disula aje bontotnya..

    ReplyDelete
  16. salam cp..macam mana perkara ni boleh berlaku..takkan maybank tak boleh buat sesuatu agar perkara ni dapat dibendung..apa2 pun tq cp kerana berkongsi maklumat..semua kena berhati2lah ya..

    ReplyDelete
  17. Manusia semakin bijak !

    Bijak menipu !

    ReplyDelete
  18. Byk betul kerenahnya yeekk..err..

    ReplyDelete
  19. t.kasih atas pemakluman itu. saya akan mengingati pesanan ini walaupun duit saya dalam maybank adala se ciput !

    ReplyDelete
  20. dasyatnya penjenayah siber ni....apa pula tindakan maybank???

    ReplyDelete
  21. sib bek dr maybank..klu My Bank..tolong jgn ambil duit saya huhuhuh...

    ReplyDelete
  22. Da tau perkara mcm ni, pihak Maybank takkan tak ambik sebarang tindakan demi melindungi pelanggan2nya? Selalu sgt dgr masalah kalo guna Maybank ni lah...hmmm....Mgkin CP boleh jadi org tengah? huhuhu

    ReplyDelete
  23. Tq ..cP ini info sangat bagus untuk peringatan kita..

    ReplyDelete

Terima kasih bebanyak ler sudi mencoret kat blog CP yang tak seberapa ni.. Ada masa coret lagi yer, ngeh ngeh ngeh..