Pengikut Kesayangan

Tuesday, November 9, 2010

Aku Masih Menang

Kalau dalam dunia hanya ada warna hitam dan putih,
Kalau dalam dunia hanya ada yang baik atau lebih baik,
Kalau dalam dunia hanya ada 2 pilihan, A atau B, 1 atau 2,
Kalau dalam dunia hanya ada... argh, x perlu kalau kalau sebab memang tidak akan begitu..

Ini lah dunia dan kehidupan.. Semua orang impikan yang terbaik, namun tak semua bertuah untuk mendapatkannya. 

Aku hanya insan biasa, insan yang tidak boleh lari dari sifat manusia, pelupa, lalai, leka, ego.. tapi aku cuba sedaya upaya untuk buat yang terbaik.. Cuma kadang-kadang mungkin apa yang aku buat, tak cukup baik untuk orang lain.. Nak puaskan hati semua orang, bukan kerja mudah malah agak msutahil untuk aku lakukan.

Mungkin betul kadang-kadang secara tak sengaja aku ter menyakiti atau mengguris hati orang lain.. Bukan aku sengajakan, tapi aku insan biasa.. Aku selalu sedia memaafkan kesalahan orang lain pada aku, tapi sukar untuk aku lepaskan apa yg telah di lakukan pada aku.. Namun berdendam atau membalas bukan cara ku. Tetapi apabila dah sampai tahap melampau keterlaluan, aku juga ada hati dan perasaan.. Aku juga merasa hampa dan kecewa, dan sampai tahap aku merasa marah. Tapi alhamdulillah, marah aku masih boleh dikawal.

Masing-masing ada kehidupan sendiri.. kenapa sampai nak mengganggu hidup orang lain? Dah besar sangat ke diri tu? dah bagus sangat ke diri tu? Entah lah, kadang-kadang tak tahu nak cakap apa, marah, kecewa, menyesal, sayu, semua bercampur2.. Tapi alhamdulillah, kesabaranku masih kuat.. Aku takkan merendahkan diri ku dengan membalas perbuatan tersebut. Aku berdoa agar orang-orang yang tidak sedar diri ini akan berubah dan menyesali apa yang telah dilakukan.. Aku masih mampu lagi tersenyum walau apa yang engkau lakukan.. Kerana aku belum lagi tewas, maka aku masih menang..

p/s tiada kaitan dengan kawan2 blog kesayangan CP ni.. sekadar luahan rasa..



17 comments:

  1. salam...
    tahniah..
    semoga sihat dan ceria
    selalu Che Pit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Salam CP,

    Pergh sesekali masuk jengah umah terus luahkan perasaan huhu..
    Btw, hujan tue ada kena-mngena dgn kehujanan di Perak tak? hehe

    ReplyDelete
  3. salam zulkbo, hehe harap2 pasni kembali aktif di sini..

    ReplyDelete
  4. syima

    err ada lah siki2 tempias nya.. tapi hujan sebenar di area2 balakong, kajang jer haha..

    ReplyDelete
  5. salam ziarah dan selamat kemabli ke dunia blogging..dah baca yasin tak kat uma lama nie hehheheh???

    ReplyDelete
  6. sahrom.. err baru alfatihah jer hehe

    ReplyDelete
  7. Salam rindu di angin lalu.

    Welcome back.

    ReplyDelete
  8. salam..

    Kehidupan hari ini tak dpt lari dari perasaan dengki & iri hati..segalanya perlu ditempuh

    ReplyDelete
  9. Salam CP...

    Sabar jelah...x semua manusia dlm dunia ni nak gunakan akal untuk kaji kesalahan diri sdiri..Ramai yang suka mencari kesalahan orang lain...Orang yg menang adalah orang yg gunakan akal sebaiknya.


    Welkam bek! :P

    ReplyDelete
  10. Sesekali Che pit buat entry baru..ha tu dia..

    ReplyDelete
  11. welcome back che'pit... anyway aku mintak maaf klu aku ade melukakan hati ko.. maaf zahir batin sempena raya haji ni...

    ReplyDelete
  12. Salam che pit semoga sihat ceria selalu... lama nyer awk berhijrah yaak :)

    ReplyDelete
  13. akhirnya CP keluar juga dri persembunyiannya...huhuhu

    sayang gak kat blog ni ya.. heheheh

    welcome back CP!

    ReplyDelete
  14. lama tak nampak...mcm sayu pulak n3kali ni.

    ReplyDelete
  15. aslkm anakanda

    Apa kabar? Terharu pulak baca n3 ni.Biarlah mereka , tapi macammana mereka nak sedar kalau tak disedarkan?

    ReplyDelete

Terima kasih bebanyak ler sudi mencoret kat blog CP yang tak seberapa ni.. Ada masa coret lagi yer, ngeh ngeh ngeh..